W RAMACH PROJEKTU UCZNIOWIE BIORĄ UDZIAŁ W PONIŻSZYCH ZAJĘCIACH:
Zajęcia wyrównawcze matematyczno – przyrodnicze edukacji wczesnoszkolnej
W trakcie zajęć uczniowie doskonalą umiejętności manualne. Doskonalą dodawanie i odejmowanie liczb, rozwiązują proste zadania tekstowe. Wdrażani są do logicznego myślenia- rozwiązywania zabaw matematycznych, utrwalenia znajomości pór roku i miesięcy oraz samodzielnego wykonywania ćwiczeń. Dbają o estetykę wykonywania ćwiczeń i umiejętność rozróżniania kształtów i kolorów.
Zajęcia rozwijające matematyczno – przyrodnicze edukacji wczesnoszkolnej
Na zajęciach uczniowie rozwijają zdolności grafomotoryczne, doskonalą umiejętność rozróżniania kształtów, wielkości oraz umiejętność rozmieszczenia figur geometrycznych na sieci kwadratowej. Doskonalą sprawność rachunkową, rozwiązują różnego rodzaju zagadki matematyczne.
Zajęcia rozwijające matematyczno – przyrodnicze
Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności rachunkowych uczestników projektu. Indywidualizacja pracy. W trakcie zajęć uczniowie mają możliwość doskonalenia umiejętności matematycznych. Poprzez wykorzystanie gier i zabaw uczniowie zachęcani są do większej aktywności. Poprawia to często ich wiarę w własne możliwości, dzięki czemu chętniej podejmują działania w zakresie rozwiązywania zadań i problemów.
Zajęcia przyrodnicze
Uczniowie wyrabiają umiejętności analizowania i interpretowania wyników- porównywania, dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych. Rozwijają umiejętności samodzielnego dochodzenia do wiedzy na drodze doświadczeń i obserwacji. Prowadzą obserwacje mikroskopowe gotowych i wykonanych przez siebie preparatów, poznają różne sposoby rozdzielania mieszanin jedno- i niejednorodnych. Badają chemiczne i fizyczne właściwości substancji znanych im z życia codziennego, a następnie, wykorzystując zdobytą wiedzę, przeprowadzali próby pozwalające zidentyfikować próbki substancji. Określają używając różnych wskaźników- odczyny roztworów substancji używanych w gospodarstwie domowym w produktach spożywczych. Przeprowadzali doświadczenia wykazujące rolę zmysłów (wzroku, węchu, słuchu, dotyku). Porównywali zjawiska fizyczne i reakcje chemiczne. Sprawdzali od czego zależy siła tarcia i oporu. Badali oddziaływania magnetyczne, grawitacyjne i międzycząsteczkowe.
W ramach zajęć psychoedukacyjnych realizowane są poniższe cele:
edukacyjne- uczenie się rozpoznawania emocji i pełnienia określonych ról społecznych, kształcenie umiejętności interpersonalnych.
rozwojowe- zaspokojenie potrzeby aktywności, zabawy, twórczości, kształcenie otwartości i szczerości oraz nawiązywania przyjaźni, uczenie się zachowań akceptowanych społecznie.
terapeutyczne- odreagowanie napięć emocjonalnych, dostrzeganie i spełnianie potrzeb własnych i drugiego człowieka, kształcenie klimatu bezpieczeństwa i zaufania w klasie.
Zajęcia z języka angielskiego
Celem zajęć jest rozwijanie wszystkich sprawności i funkcji językowych. Umiejętność mówienia w języku angielskim ćwiczona jest w zadaniach komunikacyjnych, a poprawność wymowy w czasie czytania z podziałem na role i mini dramy. Rozumienie ze słuchu oraz czytanie ze zrozumieniem kształtowane są poprzez ciekawe zadania na wyszukiwanie szczegółowych i ogólnych informacji, uzupełnianie luk, układanie według kolejności zdarzeń itp. Sprawność pisania w języku obcym oprócz okazji do wzbogacenia słownictwa i zastosowania w praktyce poznanych zagadnień gramatycznych uczy także tworzenia logicznych i spójnych wypowiedzi. Na zajęciach wykorzystywane są narzędzia multimedialne, a w szczególności aplikacje i strony internetowe do nauki języka angielskiego. Uczniowie lubią też uczyć się rapów i piosenek będących źródłem " żywego języka" oraz grać w tradycyjne gry karciane typu "memory". Tematyka zajęć nawiązuje do aktualnych wydarzeń (uroczystości, święta, pory roku, wydarzenia sportowe itp.) Poprzez różnorodne zadania dzieci mają okazję poznawać ciekawostki o kulturze, obyczajach, historii i geografii krajów anglojęzycznych.