MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
5 grudnia 2014 r. uczniowie naszej szkoły brali udział w apelu z
okazji ,,Dnia Osób Niepełnosprawnych’’. Apel został przygotowany przez
nauczycieli: K.Widera- Filińska ,G. Wuwer, G. Widera, B .Massalska. Na
scenie wystąpili uczniowie klasy 4a z przedstawieniem pt ;,Mała
Syrenka’’ . Natomiast uczniowie klasy 4d przedstawili przygotowane na
tą okazję skecze, a uczennica klasy 5a / Zuzia Grodzka / wszystkim
zaśpiewała i zatańczyła.
Pedagog szkolny wraz z panią G.Widera wręczyli wybranym uczniom z klas
integracyjnych dyplomy za szczególną wrażliwość na potrzeby innych /
Jakub Jarosz, Sewerian Jarosz, Anastazja Szulik, Dominika Kuczera,
Patryk Dziurski, Jowita Sobala/. Wszystkie młodsze klasy integracyjne
otrzymały dyplomy Pomocnej Dłoni. Z okazji ,,Dnia Osób
Niepełnosprawnych’’ uczniowie wszystkich klas, brali również udział w
konkursie plastycznym pod hasłem ,,Jabłko symbolem zdrowia, witamin i
jedności wszystkich ludzi’’. Dyplomami wraz z słodyczami zostały
wyróżnione następujące klasy : I E, II A, III A, III B, IV A, IV C, V
A, VI D. Słodycze zasponsorowali dla naszych ,,plastyków” właściciele
szkolnego sklepiku – państwo Fudali.
Z okazji ,,Dnia Osób Niepełnosprawnych’’ przeprowadziliśmy również konkurs literacki:
,,Blisko, bliżej obok nas - znaczące przemiany w naszym mieście”
,,Wędrówki rodzinne po okolicy w pięknym jesiennym plenerze - pieszo, na dwóch i czterech kółkach’’
,,Mekintosz, malinówka, czy reneta - może wyjdzie z tych jabłuszek wierszowana rakieta”
Prace oceniane były w poziomach klas IV –VI.
Nagrodzone prace uczniów klas czwartych: Bartosz Kszuk, Arkadiusz Pipała, Wiktoria Zniszczoł.
Nagrodzone prace uczniów klas piątych: Mateusz Reck, Anna Wojaczek, Michał Pionk.
Wyróżnione prace uczniów klas piątych: Wiktoria Marcinkowska, Zuzana Janik, Paulina Rydzińska, Anastazja Szulik.
Nagrodzone prace wśród uczniów klas szóstych: Marysia Wawoczny, Natalia Sypka.
Obchody ,,Dnia Osób Niepełnosprawnych’’ były również okazją do
zwrócenia uwagi na problemy tej grupy społecznej i podkreślenia
konieczności działań na rzecz integracji osób niepełnosprawnych z
resztą społeczeństwa.