Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Ważne skróty


  

Szkoła Podstawowa nr 21 im. Karola Miarki w Rybniku

Stypendia 2020

Informacje na temat stypendiów na rok 2020. 

 

Start

Procedury bezpieczeństwa dotyczące uczniów i rodziców w okresie obowiązywania stanu epidemii

Dyrektor organizuje funkcjonowanie Szkoły zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia, Ministra Edukacji Narodowej, organu prowadzącego i, jeżeli to konieczne, Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Rybniku. Ustala się, co następuje:

  1. Zasady wchodzenia do szkoły oraz poruszania się po budynku szkolnym w czasie zajęć:

Uczniowie wchodzą do szkoły głównym wejściem zgodnie z następującymi zasadami:

1)      Uczniowie klas pierwszych rozpoczynający zajęcia o godz. 8.00 wchodzą do szkoły głównym wejściem w godz. 7.40- 7.50. Uczniowie mogą być przyprowadzani tylko przez jednego z rodziców/ prawnych opiekunów. Opiekunowie, obowiązkowo zakrywając usta i nos, wchodzą tylko do wyznaczonej strefy (przedsionek szkoły) i pozostawiają dzieci pod opieką nauczyciela rozpoczynającego w danym dniu zajęcia z klasą.

2)      Uczniowie klas pierwszych rozpoczynający zajęcia o późniejszej porze wchodzą do szkoły 10 minut przed rozpoczęciem zajęć. Uczniowie mogą być przyprowadzani i odbierani tylko przez jednego z rodziców/ prawnych opiekunów. Opiekunowie, obowiązkowo zakrywając usta i nos,  wchodzą tylko do wyznaczonej strefy (przedsionek szkoły) i pozostawiają dzieci pod opieką nauczyciela rozpoczynającego w danym dniu zajęcia z klasą lub odbierają pod opieką nauczyciela kończącego zajęcia z klasą w danym dniu.

3)      Uczniowie klas drugich i trzecich rozpoczynający lekcje o godz. 8.00 wchodzą do budynku szkoły w godzinach: 7.40- 7.50 i po skorzystaniu z szafki udają się od razu do przydzielonej sali lekcyjnej,

4)      Jeżeli uczniowie klas drugich i trzecich rozpoczynają lekcje na późniejszą porę, przychodzą do szkoły na pięć minut przed rozpoczęciem lekcji i po skorzystaniu z szafki udają się od razu do przydzielonej sali lekcyjnej, aby uniknąć gromadzenie się na korytarzu.

5)      Uczniowie klas 4-8 rozpoczynający lekcje o godz. 8.00 przychodzą do szkoły w czasie: 7.50- 8.00 i po skorzystaniu z szafki udają się od razu do przydzielonej sali lekcyjnej,

6)      Uczniowie rozpoczynający zajęcia od drugiej lub kolejnej lekcji wchodzą do szkoły 10 minut przed rozpoczęciem zajęć i po skorzystaniu z szafki udają się od razu do przydzielonej sali lekcyjnej,

7)      Przydział sal lekcyjnych dla poszczególnych oddziałów:

1a, 1b -002

2a, 2b- 015

3a, 3b- 003

4a, 4b- 116

5a- 112

6a- 108

6b- 209

6c- 117

7a- 106

7b- 103

7c- 102

8a- 202

8b- 204

8c- 206

8)      Uczniowie przechodzą na zajęcia z informatyki do sali 105 oraz na zajęcia wychowania fizycznego na salę gimnastyczną.

1)      Uczniowie klas: 2-8 oraz pracownicy szkoły mają obowiązek zasłaniania ust i nosa w czasie wchodzenia do szkoły oraz w czasie przebywania w częściach wspólnych w trakcie przerw.

2)      Zabrania się gromadzenia się uczniów na korytarzach szkolnych.

3)      Uczniowie korzystający ze świetlicy szkolnej wchodzą do szkoły bocznym wejściem (portal) zachowując zasady bezpieczeństwa (dezynfekcja rąk, osłona ust i nosa).

4)      Wszystkie osoby wchodzące do szkoły obowiązkowo dezynfekują ręce.

5)      W razie objawów chorobowych u ucznia lub jego domowników rodzic/ prawny opiekun niezwłocznie zgłasza ten fakt telefonicznie do sekretariatu szkoły i nie posyła dziecka na zajęcia.

6)      Uczniowie bez zgody nauczyciela nie opuszczają sali lekcyjnej w czasie lekcji i przerw.

  1. Przygotowanie sal lekcyjnych:

1)      Nauczyciel rozpoczynający zajęcia w sali o godz. 8.00 otwiera ją na 20 minut przed rozpoczęciem zajęć i wpuszcza uczniów zgodnie z zasadami bezpieczeństwa. W przypadku rozpoczynania zajęć o późniejszej porze nauczyciel otwiera salę w czasie przerwy na 10 minut przed rozpoczęciem zajęć.

2)      Nauczyciel, który kończy zajęcia z klasą w sali, zamyka salę i odwiesza klucz w pokoju nauczycielskim.

3)      Uczniowie zajmują w salach miejsca wyznaczone przez nauczyciela i samowolnie ich nie zmieniają.

4)      Uczniowie w czasie lekcji nie przemieszczają się w sali, nie dotykają szafek, półek, pomocy dydaktycznych znajdujących się w pomieszczeniu,

5)      Dezynfekcję w sali lekcyjnej przeprowadza się zgodnie z zapisami w § 5.

6)      Tablice filcowe w salach lekcyjnych i na korytarzach zostają pokryte folią.

7)      Zabrania się uczniom korzystania ze sprzętów, huśtawek na placu zabaw,

  1. Zasady spędzania przerw przez uczniów.

1)      Uczniowie w czasie przerw dostosowują się do poleceń nauczyciela,

2)      O przerwie w zajęciach dla klas: 1-3 decyduje nauczyciel prowadzący zajęcia i ustala je według potrzeb uczniów

3)      Uczniowie klas: 4-8 korzystają z przerw zgodnie z planem lekcji o tej samej porze,

4)      Spędzanie przerw na świeżym powietrzu odbywać się będzie rotacyjnie, zgodnie z harmonogramem,

5)      Dla poszczególnych oddziałów zostały przygotowane sektory, w których uczniowie mogą przebywać w czasie przerwy:

sektor 1- małe boisko; klasy: 4a, 4b, 5a

sektor 2- połowa dużego boiska; klasy: 6a, 6b, 6c

sektor 3- połowa dużego boiska; klasy: 7a, 7b, 7c

sektor 4- plac przed wejściem do szkoły i widownia; klasy: 8a, 8b, 8c

sektor 5- plac zabaw i trawnik; miejsce na przerwę dla uczniów pomiędzy lekcjami wychowania fizycznego

 

poniedziałek

Sek. 1

Sek.2

Sek.3

Sek.4

8.45- 8.55

4b

6b

 

8b

9.40- 9.50

5a

6a

7a,

8c

10.35- 10.45

4b

 

7b

8a

11.30- 11.45

 

6b

7c

8b

12.30- 12.45

5a

6c

7b

 

13.30-13.45

4a

 

 

 

14.30- 14.40

 

 

 

 

wtorek

Sek. 1

Sek.2

Sek.3

Sek.4

8.45- 8.55

4a

6c

7c

---

9.40- 9.50

5a

6a

7a

8a, 8c

10.35- 10.45

----

6b

7b

8b

11.30- 11.45

5a

6a

7c

8a

12.30- 12.45

4a

6c

7b

8c

13.30-13.45

4b

6b

7a

8b

14.30- 14.40

 

 

 

 

środa

Sek. 1

Sek.2

Sek.3

Sek.4

8.45- 8.55

----

---

---

---

9.40- 9.50

----

---

7b

8a

10.35- 10.45

4b, 5a

6a

7a

8c

11.30- 11.45

4a

6b

7c

8b

12.30- 12.45

4b, 5a

6c

7b

8a

13.30-13.45

4a

6a

7c

8b, 8c

14.30- 14.40

 

 

7a

 

Czwartek

Sek. 1

Sek.2

Sek.3

Sek.4

8.45- 8.55

5a

---

7c

---

9.40- 9.50

4a

6a

7b

8a

10.35- 10.45

5a

6b

7a

8c

11.30- 11.45

4b

6c

7c

8b

12.30- 12.45

 

6a

7b

8a

13.30-13.45

 

6c

7a

8b, 8c

14.30- 14.40

 

 

 

 

Piątek

Sek. 1

Sek.2

Sek.3

Sek.4

8.45- 8.55

4b

6b

7a

---

9.40- 9.50

5a

6a

7b

8a

10.35- 10.45

4a

6b

7c

8c

11.30- 11.45

4b

6c

7b

8b

12.30- 12.45

5a

6a

7c

8a

13.30-13.45

4a

---

---

8b, 8c

14.30- 14.40

 

 

 

 

 

 

6)      Uczniowie, którzy nie wychodzą w czasie przerwy na świeże powietrze lub do toalety w celu mycia rąk (harmonogram mycia rąk znajduje się w § 5)  , spędzają przerwę w sali pod opieką nauczyciela.

7)      Uczniom klas:2-8 wychodzącym z sali w czasie przerwy przypomina się o obowiązku osłony nosa i ust (maseczki).

 

  1. Obowiązki ucznia od 1 września 2020:

1)      Do szkoły przychodzi uczeń, który nie wykazuje objawów chorobowych, ani nikt z jego domowników nie przebywa na kwarantannie lub w izolacji.

2)      W drodze do i ze szkoły należy zachować dystans społeczny (unikać skupisk i grup).

3)      Do szkoły należy zawsze wchodzić wyznaczonym wejściem i o określonej godzinie.

4)      Przy wejściu do szkoły należy obowiązkowo zdezynfekować ręce. Należy uważać, aby płyn dezynfekujący nie przedostał się do oczu.

5)      W czasie przebywania w miejscach wspólnych (korytarze, toalety, boisko) oraz w czasie wejścia do szkoły i wyjścia należy osłaniać nos i usta poprzez założenia maseczki ochronnej.

6)      Należy korzystać tylko ze swojej szafki, nie wolno dotykać sąsiednich szafek,

7)      Podręczniki, przybory, rzeczy, które pozostają w szkole,  należy przechowywać tylko w swojej szafce.

8)      Uczniowie klas 1-3 przechowują teczki w swoich szafkach,

9)      W przestrzeniach wspólnych należy zachować dystans społeczny i unikać skupisk, zakładać maseczki ochronne lub przyłbice.

10)  Do szkoły należy przynosić tylko potrzebne w danym dniu podręczniki i przybory, należy korzystać tylko z własnych przyborów szkolnych, podręczników.

11)  Nie wolno wymieniać się przyborami szkolnymi,  chusteczkami, jedzeniem i piciem z  innymi uczniami.

12)  Nie wolno podawać nikomu ręki na powitanie lub pożegnanie.

13)  Przed podejściem do tablicy należy obowiązkowo zdezynfekować ręce,

14)  Nie wolno dotykać ręką okolic oczu, ust i nosa.

15)  W trakcie kichania, kaszlu  należy zasłonić usta łokciem lub chusteczką.

16)  Przed spożyciem posiłku należy umyć ręce zgodnie z instrukcją prawidłowego mycia rąk.

17)  Nie wolno korzystać ze sprzętów i ławek, które są oznaczone taśmą ostrzegawczą.

18)  Zabrania się uczniom wchodzenia do sekretariatu szkoły,.

19)  Bezwzględnie nie wolno wchodzić do pomieszczenia wyłączonego z użytkowania- izolatorium (sala  107).

20)  Środki ochrony osobistej (maseczki, rękawiczki ) należy wrzucać do specjalnie oznaczonych koszy, które znajdują się na każdym piętrze.

21)  W czasie lekcji i przerw należy podporządkować się poleceniom nauczyciela.

22)  W przypadku pojawienia się objawów chorobowych należy natychmiast zgłosić ten fakt nauczycielowi,

23)  Jeżeli uczeń posiada zaświadczenie lekarskie o przeciwwskazaniach do zakładania maseczki lub stosowania płynu dezynfekującego, przestawia to zaświadczenie wychowawcy klasy.

24)  Telefony komórkowe należy bezwzględnie przechowywać w szafkach.

25)  Należy dostosować się do regulaminu korzystania z biblioteki,  świetlicy szkolnej, obiektu wychowania fizycznego   i stołówki.

 

  1. Obowiązki rodziców od 1 września 2020:

1)      Nie należy posyłać dziecka do szkoły, jeśli jest chore lub ktoś z domowników przebywa na kwarantannie albo w izolacji. Wówczas należy stosować się do zaleceń służb sanitarnych.

2)      Jeżeli dziecko ma podwyższoną temperaturę należy niezwłocznie zawiadomić o tym wychowawcę lub dyrektora szkoły w celu ustalenia dalszych zasad postępowania.

3)      Należy często rozmawiać z dzieckiem na temat zasad bezpieczeństwa (stosowanie dystansu społecznego, mycie i dezynfekcja rąk, unikanie skupisk w częściach wspólnych budynku, korzystanie tylko i wyłącznie ze swoich podręczników, przyborów, chusteczek, picia, unikanie dotykania nosa, ust i oczu, zakładanie maseczki ochronnej).

4)      Odprowadzając dziecko do szkoły należy zachować dystans społeczny, osłonić usta i nos oraz nie przekraczać strefy dla rodziców (oznakowana taśmami)

5)      Jeżeli dziecko ze względów zdrowotnych nie może zakrywać nosa i ust lub dezynfekować rąk należy udokumentować ten fakt stosownym zaświadczeniem lekarskim.

6)      Kontakt pomiędzy pracownikiem szkoły a rodzicem/ prawnym opiekunem odbywa się przez e-dziennik lub telefonicznie.

7)      Wszelkie informacje, zarządzenia dyrektora szkoły, zasady oceniania z poszczególnych przedmiotów, udział dziecka w zajęciach dodatkowych,   regulaminy, obostrzenia  będą przesyłane przez e-dziennik.

8)      Odebranie informacji przez rodzica/ prawnego opiekuna jest równoznaczne z zapoznaniem się z jej treścią.

9)      Należy bezwzględnie odbierać telefon w przypadku, kiedy dzwoni pracownik szkoły.

10)  W pierwszym tygodniu nauki należy przez e-dziennik uaktualnić numer telefonu lub podać taki numer, który zawsze można odebrać.

11)  Obowiązkiem rodzica/ prawnego opiekuna jest dopilnowanie, aby uczeń wyposażony był w maseczkę ochronną, chusteczki jednorazowe oraz przynosił do szkoły tylko potrzebne w danym dniu podręczniki, ćwiczenia i przybory.

 

  1. W budynku szkoły przygotowano izolatorium w sali 107.

 

§ 3.

  1. Do budynku mogą wchodzić wyłącznie osoby zdrowe, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.
  2. Do budynku nie może wejść osoba, która przebywa w miejscu zamieszkania z osobą na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych albo sama jest objęta kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych.
  3. Osoby czekające na wejście do Szkoły zachowują odpowiedni odstęp (co najmniej 1,5 m) oraz mają zakryte usta i nos.
  4. Na teren Szkoły mogą wejść wyłącznie osoby z zakrytymi ustami i nosem. Zakrywanie ust i nosa obowiązuje na terenie całej Szkoły. Obowiązek ten dotyczy uczniów klas 2-8 i pracowników Szkoły w czasie przebywania w częściach wspólnych.
  5. Osoby, które ze względów zdrowotnych nie mogą zakrywać ust i nosa maseczką, mogą nosić przyłbicę albo, jeżeli nie mogą również korzystać z przyłbicy, muszą ten faktu udokumentować stosownym zaświadczeniem lekarskim.
  6. Niedozwolone jest przebywanie na terenie Szkoły osób postronnych, w tym rodziców lub opiekunów prawnych – za wyjątkiem wyznaczonej dla nich oznaczonej strefy przebywania przy wejściu głównym.
  7. Wprowadza się dla wszystkich osób wchodzących poza wyznaczoną strefę przebywania obowiązek poddania się pomiarowi temperatury ciała i przeprowadzenia dezynfekcji rąk. Obowiązek ten nie dotyczy uczniów i pracowników Szkoły.
  8. Czynności pomiaru temperatury ciała i nadzoru nad dezynfekcją rąk dokonuje wyznaczony przez dyrektora szkoły pracownik obsługi
  9. Pracownik obsługi odmówi wstępu poza wyznaczoną strefę przebywania osobie, u której pomiar temperatury wykaże temperaturę ciała równą lub przekraczającą 38oC oraz poinformuje o konieczności telefonicznego skontaktowania się z właściwą dla miejsca zamieszkania takiej osoby powiatową stacją sanitarno-epidemiologiczną.
  10. Pracownik obsługi odmówi wstępu poza wyznaczoną strefę przebywania osobie, która nie przeprowadzi dezynfekcji rąk, chyba, że jest to niewskazane ze względów zdrowotnych. W takim przypadku pracownik obsługi zaopatrzy osobę zamierzającą wejść poza wyznaczoną strefę przebywania w jednorazowe rękawiczki ochronne, nakaże przeprowadzenie dezynfekcji rąk i dopiero po jej przeprowadzeniu przepuści poza wyznaczoną strefę przebywania.
  11. Pracownik obsługi gromadzi następujące dane: imię, nazwisko, numer telefonu kontaktowego lub adres poczty elektronicznej w celu ustalenia listy osób przebywających w Szkole na wypadek potwierdzonego zakażenia SARS-CoV-2.
  12. Wejście do budynku dla pracowników, uczniów, ich rodziców lub opiekunów prawnych oraz osób postronnych możliwe jest tylko poprzez wejście główne. Uczniowie korzystający z pobytu w  świetlicy szkolnej wchodzą przez wejście boczne (portal) z zachowaniem zasad higieny i bezpieczeństwa.

 

 

Stołówka

Szanowni Państwo
W związku z zaistniałą sytuacją chcąc ograniczyć kontakty osób postronnych na terenie szkoły możliwe jest dostarczanie podpisanych przez Państwa umów i deklaracji na żywienie przez uczniów naszej szkoły.
Umowa oraz deklaracja do umowy dostępne zakładce "Stołówka" na stronie internetowej.
W razie jakichkolwiek pytań jestem do Państwa dyspozycji pod numerem telefonu 32 42 26 600.

Kwarantanna

PILNE!
JEŻELI UCZEŃ NASZEJ SZKOŁY PRZEBYWA NA KWARANTANNIE
PROSZĘ O NATYCHMIASTOWY KONTAKT TELEFONICZNY Z SEKRETARIATEM SZKOŁY


/-/ Ilona Czaja - Holona
Dyrektor Szkoły

Informacja dla uczniów klasy 8a i 8b

Zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty uczniowie lub rodzice mogą odbierać w sekretariacie szkoły od piątku 31 lipca br. w godzinach od 9.00 do 13.00.
Przypominamy, że kopię zaświadczenia należy złożyć w szkole pierwszego wyboru najpóźniej do 4 sierpnia br.

Wniosek świetlicowy 2020/2021

Zamieszczamy wniosek dla chętnych korzystania ze świetlicy szkolnej w roku szkolnym 2020/2021 

Laurka

Lista kandydatów przyjętych

Szkoła Podstawowa nr 21 im. Karola Miarki Ogólnodostępna

Raport - wygenerowano: 2020-06-24 08:59

Lp.

Imię

Nazwisko

1.

Dominik

Błatoń

2.

Paweł

Bochenek

3.

WIKTOR

BUCHALIK

4.

Laura

Duda

5.

Oliwia

Duda

6.

KAROLINA

DUDZIK

7.

Kacper

Dwojakowski

8.

Tatiana

Fleger

9.

Liliana

Góralczyk

10.

Alicja

Greszla

11.

Kacper

Henzel

12.

Jakub

Jeszka

13.

Monika

Jobczyk

14.

Filip

Kazimierski

15.

Laura

Knesz

16.

SZYMON

KONIECZNY

17.

Hanna

Krawuczke

18.

Weronika

Kubica

19.

Maksymilian

Lupa

20.

Aurelia

Marzycka

21.

Julia

Matschke

22.

Szymon

Mączka

23.

Mateusz

Mąka

24.

Natalia

Motyka

25.

Alicja

Mól

26.

MAJA

NOWICKA

27.

Nikodem

Nowicki

28.

Iga

Paszko

29.

Magdalena

Pawelec

30.

Miłosz

PAWLICZEK

31.

Bartosz

Paździorek

32.

Zuzanna

piontek

33.

Kamil

Płowucha

34.

Cyprian

Rojek

35.

Mateusz

Rojek

36.

JAKUB

RYDZYŃSKI

37.

Pola

Sitarz

38.

Sandra

Skrzypczyńska

39.

Julia

Stopczyńska

40.

Alicja

Strzebniok

41.

MONIKA

SZCZĘSNY

42.

Remigiusz

Szczyra

43.

Maja

Szulik

 

 

44.

Dawid

Troszka

45.

Fabian

Tyrka

46.

Liliana

Wawrzynek

47.

Antoni

Wodecki

48.

Paweł

Wojaczek

49.

Bartłomiej

Zdrzałek

50.

Lena

Żabicka

 

Najniższa liczba punktów: 2.0

Data podania do publicznej wiadomości: 

Podpis przewodniczącego komisji rekrutacyjnej:

Więcej artykułów…

  1. Zakończenie roku szkolnego 2020
  2. Dni wolne (czerwiec 2020 r.)
  3. Witryna naborowa
  4. Zasady rekrutacji do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2020/2021

Realizowane programy